977 216 153 yonirv@tinet.org

Ecología i medi ambient

L’escola vetlla per educar als alumnes en la sostenibilitat de l’ambient, i treballa amb objectius concrets el respecte i coneixement de la natura i un projecte de reciclatge.

L’hort de l’escola es un lloc molt especial. Volem apropar un tros de natura als infants, que descobreixin moltes activitats al voltant d’aquesta, i s’ adonin de l’existència d’aquests éssers que no fan soroll ni es queixen però que estan vius i tenen necessitats…

Activitats:

• Plantar hortalisses
  • Regar la terra
  • Treure herbes i participar en la collita de fruits

Destaquem, amb aquesta activitat, la creació d’una actitud positiva cap a l’alimentació aportada pel contacte directe amb la natura i els aliments. El treball a l’hort fomenta en els infants la curiositat a l’hora de provar nous aliments, atès que els nensni nenes hi ha intervingut

Els nens/es, aprenen a observar el creixement de les plantes, a respectar la natura i a implicar-se directament en  tenir cura de l’hort.

Els alumnes tenen la satisfacció de fer la collita dels fruits que ells mateixos han plantat i estimulats per la curiositat, tasten i mengen hortalisses i verdures que, en altres circumstàncies rebutjarien.

A la taula d’observació, es tallen en trossos, làmines, rodanxes… les peces recollides, i els nens i nenes observen les característiques de cada fruit (pell, color, llavors, olor….)

Taller de plantes aromàtiques:

• Els nens/es quan reconeixen les plantes d’olor, les treballen,  assecant-les, xafant-les i fan tallers d’olors